سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
معماری
خانه / ترجمه گواهی رانندگی برای سفارت آلمان

ترجمه گواهی رانندگی برای سفارت آلمان

ترجمه گواهی رانندگی برای سفارت آلمان

ترجمه گواهی رانندگی :

گواهینامه رانندگی آلمان در گذشته، به این صورت بود که فقط به مدت ۲ سال بعد از ورود به آلمان، اجازه تبدیل گواهینامه ایران به آلمانی ( umschreiben ) داشتید، در غیر این صورت می بایست مانند دیگر افراد عادی کل دوره های آموزش رانندگی را پشت سر بگذارید. ولی در حال حاضر به این صورت است که، شما می توانید بیش از دوسال بعد از ورود به آلمان برای گرفتن گواهینامه اقدام کنید.

 ۱- ترجمه گواهینامه ایرانی معتبر جهت دریافت گواهینامه آلمانی

توجه داشته باشید که گواهینامه شما به اندازه کافی اعتبار داشته باشد.

ترجمه داخل آلمان نیازی به تایید ندارد، ولی اگر داخل ایران گواهینامه را ترجمه می کنید. باید تایید دادگستری و وزارت خارجه را هم بگیرید.

شما می توانید این کار را داخل سفارت ایران در آلمان یا کنسولگری سفارت در آلمان انجام دهید.

۲- مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی (Verkehrsamt) و گرفتن چک لیست umschreiben  برای گواهینامه رانندگی

برای چک لیست نیاز به مراجعه حضوری نیست، در اینترنت هم می توانید چک لیست را پیدا کنید. برای ثبت نام ، داشتن عکس بیومتریک، ترجمه گواهینامه، گواهی گذراندن دوره کمک های اولیه و نام آموزشگاهی که قرار است در آنجا ادامه کار را انجام دهید الزامی می باشد.

همچنین یک گواهی از Ausländer Behörde جهت اعلام تاریخ ورود شما به خاک آلمان لازم دارید، شما حداقل باید شش ماه در آلمان باشید تا امکان umschreiben را داشته باشید.

۳- گذراندن دوره یک روزه  کمک های اولیه (Erste Hilfe) گواهینامه رانندگی آلمان

ثبت نام ممکن است زمان بر باشد. پیشنهاد می شود مراحل ثبت نام کمک های اولیه به صورت جداگانه و ترجیحا جدا از برنامه ریزی شما جهت شروع فرایند ثبت نام در اداره راهنمایی و رانندگی انجام شود.

 ۴- انجام تست چشم  Sehtest

انجام تست بینایی برای دریافت گواهینامه رانندگی آلمان قبل از مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی انجام شود. 

شما می توانید با مراجعه به چندین آموزشگاه از قیمتهای بالا مطمئن شوید و نیز مطلع شوید که کجا می توانید کلاس کمکهای اولیه و تست بینایی را بگذرانید و عکس را  تهیه کنید. زیرا این موارد معمولا به صورت پکیج ارائه می شود و هزینه آن بسیار مقرون به صرفه تر می شود.

۵- ثبت نام در یک آموزشگاه رانندگی ( Fahrschule )

از زمان ثبت نام در اداره راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهی نامه رانندگی آلمان حدودا یک ماه زمان می برد که مدارکتان را به آموزشگاه بفرستند. بعد از این زمان می توانید به آموزشگاه مراجعه کنید و تقاضای ثبت نام آزمون و تست رانندگی کنید.

کلاسهای آموزشی دو ساعت (هر ساعت برابر با ۴۵ دقیقه رانندگی) که مجموعاً یک و نیم ساعت زمان می برد.

به طور معمول باید چندین ساعت کلاس بگذرانید تا تعلیم دهنده تصمیم بگیرد که شما دیگر احتیاجی به آموزش ندارید.

البته شما نیازی به تایید رسمی تعلیم دهنده ندارید و شما می توانید بدون گذراندن ساعت اضافی پافشاری کنید که دوره تمام شود و وارد آزمون برای دریافت گواهینامه رانندگی آلمان شوید. اما بهتراست که تایید و رضایت تعلیم دهنده را داشته باشید. تعلیم دهنده روز امتحان کنار شما و ممتحن صندلی عقب می نشیند.

 ۶- آزمون تئوری جهت دریافت گواهینامه رانندگی آلمان

این آزمون را هر زمان بعد از تایید ثبت نام در اداره راهنمایی و رانندگی می توانید انجام دهید، حتما Termin را از قبل رزرو کنید. تنها با قبولی در این آزمون امکان رزرو روز آزمون عملی را خواهید داشت. فراموش نکنید که هر کدام از این آزمون‌ها معمولا برای یک الی سه هفته فاقد Termin خالی می باشند.

معمولا آموزشگاه ها یک ساعت قبل و بعد ازمون را هم اضافه می کند چون شما با ماشین اموزشگاه به سمت محل ازمون مراجعه می کنید. در صورت رد شدن در آزمون عملی حداقل روی دو ساعت تعلیم تحمیلی از جانب آموزشگاه حساب کنید 

 ۷- دریافت مدرک موقت رانندگی قبل از گواهینامه رانندگی

بعد از قبولی شما یک Bescheinigung دریافت می کنید که با آن مجاز هستید تا زمان دریافت کارت گواهینامه رانندگی آلمان رانندگی کنید. این گواهی (Vorläufig) به زبان آلمانی بوده و داخل آلمان اعتبار دارد و با این گواهی به همان اداره محل ثبت نام مراجعه کرده و تقاضای کارت گواهینامه می کنید. الزامی برای مراجعه فوری نیست.

از زمانی که برگه را تحویل می دهید دو هفته ارسال کارت گواهینامه طول میکشد، اگه برگه را بعد از مدت سه هفته به اداره مورد نظر ببرید، احتمالا همان لحظه گواهینامه شما حاضر خواهد بود و به شما تحویل داده می شود.

لازم به ذکراست که : گواهینامه ایران از شما گرفته می شود و شما تنها مجاز هستید در لحظه فقط یکی از گواهینامه ها را داشته باشید. این حق را دارید که هر زمان خواستید به ایران سفر کنید بروید و گواهینامه ایران را پس بگیرید و گواهینامه آلمانی رو تحویل بدهید. شما می توانید در ایران تقاضای المثنی کنید تا برای هر رفت و برگشت بین ایران و آلمان احتیاجی به تعویض گواهینامه ایرانی با گواهینامه آلمانی نباشد.

بخش ترجمه مدارک ویزاسازان
ترجمه فوری مدارک با نرخ عادی
تحویل ۳ روزه. ترجمه مدارک به زبان انگلیسی و اخذ تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه در صورت نیاز
تلفن های تماس: ۶۶۵۷۰۴۵۵ ۰۲۱ – ۶۶۵۷۰۴۵۴ ۰۲۱

2 دیدگاه

  1. من گواهینامه رانندگی پایه سوم بیسواد ف

  2. من گواهینامه رانندگی پایه سوم بیسواد میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *